יפעת דוננברג   052-2585291

אימון, ייעוץ והכוונה למשפחתיות מאוזנת וקשובה - יפעת דננברג | כלים קשובים

מה עשיתי כדי להתמודד עם הADHD שלי?

להתמודד עם ADHD - סיפורו של נער

נמאס לך לריב עם הילד?

דעו, אפשר גם אחרת!!

להרשמה חינם!

למדריך המקיף שיעזור לילדך להתארגן טוב יותר

לחצו כאן

צור קשר

במפגש סיום אימון שקיימתי עם מתאמן שלי, ביקשתי ממנו שיתאר את התהליך שעבר ואת תוצאותיו ונעניתי בחיוב.

הנה לכם התיאור שקיבלתי:
כשהתחלתי לטפל בהפרעת הקשב שלי, התחלתי, בעצם, את חיי מחדש. החלטתי שאני מוותר על הדברים שעצרו ועיכבו אותי, הפסקתי להרגיש אשם בכל פעם שעשיתי טעות או פישלתי. סלחתי לעצמי על מה שעשיתי בעבר, שעדיין מטריד אותי בהווה. אני אנושי ולא מושלם. "כיביתי" את הקול בראש שלי שהצביע תמיד על הכישלונות שלי.

קראתי ככל שיכולתי על ADHD, כך שיש לי יותר שליטה בנושא. למדתי לחיות עם זה ולא לתת לזה לנהל את חיי.

למדתי מהם המתנות של הפרעת הקשב שלי, כמו גם האספקטים הפחות חיוביים שלה.

דיברתי עם משפחתי וחברי על ADHD ואיך זה משפיע על חיי. נשארתי רק עם חברים שהבינו ותמכו בי. יש לי פחות חברים, אך חיי הרבה יותר טובים היום.

אני לא מאפשר לדעות של אחרים עלי- להשפיע על מי שאני ומי שאני רוצה להיות.

יצרתי מרחב בטוח בביתי כדי לעשות מדיטציה ולהירגע.

קבעתי לעצמי זמנים להיפגש עם משפחה וחברים, שאם לא כן – תחושת הזמן לא קיימת, לא אפגש איתם זמן רב. אני מתכנן את הזמנים שלי.

צמצמתי הסחות דעת כשאני עובד על משהו חשוב. יש סביבי רק הדברים להם אני זקוק בוודאות בזמן זה.

יש איתי תמיד פנקס קטן בו אני רושם רעיונות, כך שאני לא צריך להפסיק את עיסוקי באותו רגע שעולה בי מחשבה כלשהי. אני חוזר למה שרשמתי בשלב מאוחר יותר.

אני משתמש בתזכורות. OUTLOOK היא דרך טובה עבורי, כשאני עוזב את הבית אני לוקח PDA. אני מכניס לסדר היום שלי גם זמני הפסקות, מפעיל תזכורת לחזור לעבודה, השעון עוזר לי להתמקד.

ערכתי רוטינות שקושרות פעילות אחת לשנייה. הרוטינות מתאימות לשישה ימים בשבוע, ביום השביעי – אין רוטינה. זהו יום העצלות שלי.

למדתי שאני יותר ממוקד ואפקטיבי בין השעות 10:00 – 14:00, לכן תכננתי את המשימות החשובות ביותר לזמן הזה. היתר – בא לפני או אחרי.

הכנתי "חבילת הישרדות לADHD": זה מקום בטוח נייד הכולל כל מה שאני זקוק לו כשאיני בבית (תרופות, נגן מוזיקה, ספר קריאה עם פרקים קצרים)...אני מרגיש מאורגן.

אני משתדל מאד לאכול אוכל בריא: הפחתתי פחמימות פשוטות המצויות בסירופים, דבש, מוצרי מזון מקמח לבן, סוכר, תפוחי אדמה. אני מקפיד על צריכת חלבון, ירקות ופירות, אומגה 3 וחומצות שומן.

אני עושה ספורט משך 20 דקות בכל בוקר.

ומה איתכם? מה אתם הולכים לעשות עכשיו כדי להתמודד טוב יותר עם הפרעת הקשב שלכם? של ילדכם? של בן הזוג שלכם? מה אתם יכולים ללמוד מהמתאמן שלי?

אשמח לשמוע מכם כאן.

 

"כול ילד הוא מתנה, את זה כולם יודעים, מתנה בלי פתק החלפהובלי חוברת הוראות.

איך פותחים את עטיפת המתנה המיוחדת שליכך שהאוצר שבפנים ייחשף לעולם"