איפה הוא מסתובב עד 3 לפנות בוקר?
הם התקשרו אלי בבוקר אחרי לילה ללא שינה.
דיברו במשפטים קצרים והבהלה הייתה מאד ברורה בקולם.
הם לא יודעים מה לעשות עכשיו.
תחושת חוסר אונים ואשמה שמשתלטת.
השאלה: מה עשיתי לא נכון? חוזרת שוב ושוב ולא מרפה.
הבן שלהם חוזר שוב ושוב ב- 3 לפנות בוקר, למרות שהם לא מרשים. למרות שהם מסכמים איתו שעה לפני שהוא יוצא.
איפה הוא מסתובב ב- 3 בבוקר?
מה הוא עושה?
עם מי?
אחד הקשיים שמביא איתו גיל ההתבגרות והמעבר לחטיבת הביניים והתיכון הוא חוסר הידיעה היכן נמצאים ילדינו ועם מי הם מסתובבים. אם בבית הספר היסודי החברים היו ממעגל ביה"ס, השכונה או התנועה, עכשיו הם מגיעים ממעגלים חברתיים שונים או אפילו ערים שונות.
גיל ההתבגרות מביא איתו צורך טבעי ומותאם גיל של חלק מהמתבגרים להתרחק ולייצר לעצמם עולם משלהם שלא תמיד הם משתפים בו את הוריהם.
אותנו ההורים זה מפחיד.
הילד כבר לא בשליטתנו.
על אף שההפרדות טבעית ומאפשרת בעצם את הגדילה של הילד והפיכתו לעצמאי חשוב שהיא תהיה מבוקרת.
חשוב להעביר לנער המתבגר מסר שאנחנו סומכים עליו, אך מתפקידינו להשגיח.
אני ממליצה להטמיע כבר מתחילת המעבר לחטיבת ביניים שגרה בה תהיה בידינו רשימה של מס' הטלפון הניידים של חלק מהחברים והוריהם. בנוסף, חשוב לקבוע בינכם כללים ברורים כגון:
• לפני שאתה נהנה בסופשבוע מבילוי, חשוב לנו לדעת איפה אתה ועם מי אתה מסתובב.
• הקפד לסמס כשאתה מחליף מקום בילוי או קבוצת חברים.
• במקרים חריגים בלבד בהם לא נצליח ליצור עמך קשר נסמס לאחד מהחברים שלך.
• הקפד לצאת עם סוללה נוספת או מטען ולענות לטלפון כשאנחנו מחפשים אותך.
• אנחנו נחפש אותך בטלפון רק אם לא חזרת בזמן שסיכמנו עליו.
למרות שהמתבגרים שלנו יקטרו, חשוב לזכור שהתעניינות מצידנו הכרחית ואף מעבירה מסר שאנחנו אוהבים אותם ואכפת לנו מהם.