יפעת דוננברג   052-2585291

אימון, ייעוץ והכוונה למשפחתיות מאוזנת וקשובה - יפעת דננברג | כלים קשובים

לקראת תעודת מחצית

בשבוע שעבר היא סיפרה לי על החשש שלה לקראת קבלת התעודות בקרוב.. 

כבר כשראיתי את הפנים שלה שהפכו עצובות כשדיברה על התעודה חשבתי עלינו, ההורים.
היא לא חששה מהתעודה (היא ידעה מה הולך להיות כתוב בה)
היא אפילו לא הייתה מאוכזבת באותו רגע כשדיברה על התעודה, היא הייתה עצובה ואפילו חששה מהתגובה של ההורים שלה לתעודה.
מתוך הכרות שלי עם ההורים שלה, אני יכולה להגיד לכם בהבטחה שיש לה הורים שמאד אוהבים אותה ושמאד רוצים בטובתה.

אם כך, איך זה יכול להיות?

בחודש הזה הילדים שלנו מקבלים תעודת מחצית.
הדרך שבה נגיב לתעודה תשפיע על ההישגים העתידיים של הילד שלנו יותר מהתעודה עצמה.
ועוד יותר חשוב מזה, הדרך שבה נגיב לתעודה משפיעה על מערכת היחסים שלנו עם הילד.

  • כל הורה רוצה שהילד שלו יצליח.
  • כל הורה רוצה שהילד שלו יתנהג באופן שיקל עליו את ההתמודדות עם המסגרת של בית הספר.
  • כל הורה רוצה שהילד שלו יהיה עצמאי ויקח אחריות על הישגיו.
  • כל הורה רוצה שהילד שלו יהיה מאושר.

איך התעודה יכולה לעזור לנו בזה?

  • אם נדע שהתעודה לטובתנו, באה ללמד אותנו משהו – גם הילד שלנו ידע את זה.
  • אם נדע, לראות הצלחות, לשמוח מהצלחות, לחגוג הצלחות, לציין הצלחות – גם הילד שלנו ידע לעשות את זה ולשכפל הצלחות.
  • אם נדע לשים דברים בפרופורציות – גם הילד שלנו ילמד לעשות את זה (אפילו בגיל ההתבגרות)
  • אם נדע לעודד – הילד שלנו יצמיח דימוי עצמי חיובי.
  • אם נדע להקשיב – הילד שלנו ידע לשתף (כן, גם בגיל ההתבגרות)
  • אם נדע לשאול שאלות פתוחות מתוך סקרנות אמיתית לגבי התוכניות שלו למחצית הבאה שלח שנת הלימודים – הילד שלנו ידע לקחת אחריות על החיים שלו בעצמו.
  • אם נסמוך עליו – הילד שלנו יפתח תחושת מסוגלות.
  • אם נשים לב לחוזקות של הילד שלנו- הוא יוכל לראות אותן בעצמו, לחזק אותן ולהתחזק מהן.

התעודה היא כלי בשבילנו ההורים.

כלי שיש בכוחו לעזור לנו לצייד את הילד שלנו להמשך הדרך.

אז איך אני מציעה להתייחס לתעודה?

ראשית חוגגים 🙂 ומה אם אין מה לחגוג, אתם שואלים?
אין דבר כזה! תמיד אפשר למצוא מה לחגוג 🙂
חוגגים את סיום המחצית הראשונה עוד לפני שרואים את התעודה ומתייחסים אליה.

ואז לוקחים מרקר ומסמנים עם הילד את הנקודות לשימור- מה הילד שלנו רואה שהוא בוחר לשמר.

קבלת תעודת מחצית - סימון במרקרים

(לחץ להגדלה)

ואז שואלים: מה אתה בוחר לשפר?
ילד עם ביקורת עצמית גבוהה יגיד המון דברים.
פה התפקיד שלנו למתן.
שתיים או לכול היותר שלוש מטרות ספציפיות.
כדאי מאד לכתוב מה שהילד אומר.

ואז שואלים: מה אתה מוכן לעשות כדי שזה יקרה?
אם רוצים (והילד עוד שם) אפשר להעמיק ולשאול גם:
על מה אתה מוכן לוותר כדי להשיג את המטרות שלך?
ו… מה אתה מבקש מימני שאני יכול/יכולה לעשות, כדי לעזור לך להשיג את המטרות שלך?

בעצם הפגישה הזאת עם הילד אנחנו משיגים שתי מטרות חשובות:
הילד מבין שאנחנו יחד מול המטרה.
והתעודה הופכת לכלי שמחבר ביננו ולא כלי מפריד.

מאחלת לנו חגיגת תעודות מקדמת

מתלבטים איך להגיב?

מרגישים שאתם פועלים פעם בנוקשות ופעם בגמישות יתר ולא מוצאים את האיזון הנכון לכם?

מזמינה אתכם לסדנת הדגל שלי: לתכנון מסלול מחדש

סדנה שפותחת את הראש לנקודות מבט חדשות ומציידת אתכם בכלי משמעותי שבעזרתו קל יותר לענות לעצמינו על שאלות יומיומיות.

שלכם,

יפעת דננברגהדרכת הורים למשפחתיות מאוזנת וקשובה