יפעת דוננברג   052-2585291

אימון, ייעוץ והכוונה למשפחתיות מאוזנת וקשובה - יפעת דננברג | כלים קשובים

#מסע_משפחתי- היום ה- 15-18 לוס אנג'לס- חיים בסרט

הבוקר התוכנית הייתה לארוז ולצאת לכיוון לוס אנג'לס, אבל רצינו עוד קצת מסן דייגו, אז פשוט נסענו חלק ממסלול ה- Scenic Drive שמכיל את אתרי התיירות המרכזיים. טיילנו קצת בקורונדו שזה חוף מקסים עם מרינה ומדשאות ומשם לקראת הצהריים התחלנו את הדרך ללוס אנג'לס.

בבוקר, כשכתבתי במחברת/ יומן שלי שמתי לב שאנחנו באמצע המסע המשפחתי שלנו. הזכרתי את זה בתחילת הנסיעה ודיברנו קצת על איך היה לנו עד עכשיו ומה ואיך אנחנו רוצים שההמשך יהיה? היה כיף לשמוע שכולם מאד נהנים ושהדברים זורמים.
אני שמה לב שהבנות עוד יותר התגבשו בינהן. הן כל הזמן יחד. גלי שבטיולים הקודמים הייתה צעירה יותר ולפעמים איתנו ולא תמיד השתלבה בכל מה שליאור ואופיר עשו כבר ממש גדלה והן הפכו חבורה אחת מקסימה ומלוכדת.

ע"פ התוכנית של איילת איילת לוי "איילת המטיילת" שכל ההמלצות שלה הוכיחו את עצמן בגדול! פתחנו את הביקור בלוס אנג'לס דווקא בעיירת חוף צפונית ללוס אנג'לס-סנטה מוניקה. חוף ים רחב, טיילת מקסימה, מזח, פארק שעשועים עם מתקני קליעות ממש כמו בסרטים ומלאאאאאא אנשים.

המים בים קרים יחסית לטמפ' המים שאנחנו רגילים לה בישראל, אבל מרעננים, נקיים וכיפים. החוף חולי ונעים.
התורים הארוכים התחילו בעצם פה. (התורים האמיתיים מחכים לנו מחר) לכל דבר תור של מאות אנשים. הכי מצחיק היה התור לרחיצת רגליים בברזיה ביציאה מהחוף,
תור להצטלם עם שלט של שם הרחוב וכמובן תור ארוך במיוחד לשירותים.

בערב הגענו למלון ששכרנו פה. פה התחיל הסרט. מלון קרוב מאד ליונברסל.
ברגע שהתקרבנו למלון קיבל את פנינו איש נחמד שליווה אותנו עד לדלפק הקבלה על שטיח אדום בכניסה עמד וין דיזל (מהיר ועצבני) ותור להצטלם איתו. במשך כמה דקות ארוכות חשבתי שהוא אמיתי עד שהבנתי שזאת בעצם בובת שעווה של הדמות שלו.
אשליות…

עד שהדברים שלנו הגיעו לחדר כבר היינו בשחיה לילית בבריכה.
עיקר העלילה בסרט שלנו הייתה למחרת בבוקר כשהגענו ליונבסל סטודיו. פשוט חוויה מהסרטים. תפאורות של סרטים מוכרים יותר או פחות, אפקטים, בעלי חיים שמשחקים בסרטים, מתקני שעשועים…
בעצם כל עולם הסרטים והקולנוע במקום אחד ענק.
אני יושבת בקולנוע וקוססת ציפורניים כשכל הבית עולה באש ובעצם כלום לא נשרף באמת. יושבת בבית ובוכה מדרמה בסרט ובעצם כל מה שקורה על המסך הוא רק בראש שלי.
גשם, שיטפונות, סערות, יריות, קטיעות של אברים, שריפות, הכל אפשר קורה באשליית הקולנוע.
למרות שתמיד ידעתי את זה כשרואים מול העיניים איך עושים את זה ואיך זה קורה זה מהמם!
יום שעוצר את הנשימה כמה פעמים. פשוט מרתק! היום הזה, בין התפאורות והאפקטים עשה לי חשק ללכת לקולנוע. בא לי לראות סרט ולחשוב על מאחורי הקלעים.
בילינו ביונברסל בהפתיחה עד לסגירה.

*טיפ* בואו בבוקר. יש פחות אנשים ויש מה לעשות שם כל היום.
לא צריך להביא כלום. לבוא קל. יש הכל שם.

הסרט הפרטי שלנו המשיך למחרת בבוקר בכוכבים עצמם. פתחתנו את הבוקר בנסיעה קצרה מאד מהמלון לשלט הענק Hollywood שרואים בסרטים.
עצרנו בחניה והצטלמנו איתו מרחוק ואז ראינו אנשים יותר למעלה על ההר. נסענו להצטלם גם משם, הבנו שאין שם חניה ותכננו לרדת להצטלם ולחזור לאוטו. חיים עצר לרגע כדי לאפשר לנו לרדת, למרות שהוא נשאר באוטו שוטר ניגש אליו וכתב לו דו"ח חניה. מסתבר שלעצור/לעמוד ולחנות זה אותו דבר. לא עזר שהוא אמר שהוא לא מפה, וכמובן לא עזר שהוא היה באוטו והשוטר ראה אותנו שרק ירדנו מהאוטו. חוק זה חוק ואין להתווכח!

המשכנו את היום בשיטוט בשדרת הכוכבים, סיבוב רכוב בברלי הילס בין הבתים המופארים של הכוכבים (שרובם לא גרים בהם בכלל, הם חלק מהמותג)

*טיפ* מוצעים ברחוב סיור מורדך בברלי הילס. הוא מיותר. מה זה משנה מי מהכוכבים גר באיזה בית. בכל מקרה אחרי רגע לא זוכרים מי היה איפה.

הבועה הזאת סביב השחקנים והכוכבים המפורסמים מעסיקה מליוני אנשים ומגלגלת מלירדי שקלים.
היום הזה וכל מה שסביבו זימן לנו שיחה מעניינת על כסף. כסף כערך, כסף כאמצעי.
הרבה ילדים שאני פוגשת בשנים האחרונות עונים לשאלה: מה אתה חולם להיות כשתהיה גדול? "אני רוצה להיות מפורסם". מימה תתפרסם? "לא יודע" עד עכשיו זה היה נשמע לי לא אפשרי. עכשיו אני מבינה שזאת גם אפשרות. להתפרסם מכלום. ריק מתוכן. בועה… כבר אמרתי?

*תובנה מרכזית* החיים הם בעצם סרט. המוח שלנו לא מבחין בין דמיון למציאות.
יש תפאורה, יש שחקנים. אנחנו הבמאים של הסרט שלנו. יש ארועים שקורים במציאות ויש את הדרך בה אנחנו בוחרים להתייחס למציאות הזאת.
ה- NLP מבוסס על התאוריה הזאת וזה פשוט עובד. הרגש מתפתח בעיקבות מה שהמוח חושב/רואה בדימיון או במציאות.

*תובנה הורית* לדבר על כסף עם ילדים בכל גיל. כסף הוא משאב, אמצעי. דרך כסף אפשר לדבר על הרבה מאד ערכים מרכזיים בחיים.
שיחות על כסף מעוררות עיניין סביב ערכים מרכזיים אחרים בחיים.
עמדות של אנשים בוגרים לגבי כסף מתחילות להתפתח כבר בגיל צעיר מאד.
ילדים רואים כסף, משתמשים בכסף וכמובן צורכים כסף מגיל צעיר מאד.
אני מאמינה שלחינוך הפיננסי שלנו ההורים יש השפעה משמעותית על האמונות והמחשבות של הילדים שלנו על כסף בעתיד.

אנחנו יוצאים לסצנה הבאה בסרט שלנו- לאס וגאס.